خاموش شدن پکیج

چرا پکیج روشن نمی شود؟(دلایل خاموش شدن پکیج)

پکیج یکی از ضروری تزین سیستمهای گرمایشی در منازل ما محسوب می شود. این دستگاه پرکاربرد برای داشتن راندمان بالا و عملکرد صحیح نیاز به سرویس های منظم سالانه دارد که بهتر است این سرویس ها توسط یک سرویس کار و یا مرکز ارائه خدمات پکیج صورت گیرد. در میان مشکلات رایج و یا گزارش شده درباره پکیج ها به مورد روشن نشدن پکیج و یا خاموش شدن پکیج می رسیم. در این مقاله سعی داریم به این موضوع و علت های احتمالی آن بپردازیم و البته برخی راه کارهای رفع مسئله را بیان می نماییم.

به طور کلی زمانی که پکیج روشن نمی شود باید به سیستم لوله کشی و دودکش پکیج توجه کرد و یا از میزان فشار آب و گاز مورد نیاز پکیج مطلع گشت. بررسی برد و جرقه زن شعله نیز از دیگر راه کارهای شناخت و عیب یابی مسئله هستند. در زیر هر کدام از علت های بروز مشکل خاموش شدن پکیج را به طور جداگانه بیان کرده ایم، با ما همراه باشید.

علت اول: پایین بودن میزان فشار آب

چنان چه میزان آب ورودی سیستم به حد نصاب و کافی نرسد، در عملکرد پکیج اختلال ایجاد می شود. از طریق چک کردن نشانگر عقربه ای روی پکیج می توان فشار آب را تنظیم نمود. این عدد در حالت فشار نرمال آب بین ۱و۲ قرار دارد. پس اگر از این میزان کمتر شود خود به خود پکیج به طور ناگهانی خاموش می شود. در این حالت از طریق شیر پرکن آب که در زیر دستگاه تعبیه شده است، می توان فشار آب را تنظیم نمود.

علت دوم: مسدود شدن مدار گرمایشی

آب شهری سختی زیادی دارد که موجب رسوب شدن املاح معدنی و یا گچ گرفتگی در طول لوله های دستگاه می شود که این ته نشینی مواد در رادیاتور و یا لوله ها باعث مسدود شدن سیستم گرمایشی می گردد. برای رسوب زدایی باید به سراغ یک سرویس کار حرفه ای بروید. بهترین تعمیرکاران باتجربه را از مجموعه ما بخواهید تا در اسرع وقت به کمک شما بیایند. در برخی موارد کهنه شدن و از بین رفتن لوله ها نیز می تواند باعث گرفتگی مدار گرمایشی گردد که با بررسی لوله کشی و تعویض لوله ها با لوله های جدید و نو، همه چیز به روال عادی برمی گردد.

علت سوم: خرابی پمپ آب پکیج

خرابی پمپ آب معمولا به صورت یکباره صورت نمی گیرد در ابتدا ممکن است نیمسوز شود و همین امر باعث اختلال در مدار گردش آب پکیج می گردد که اگر مشکل به این موضوع برگردد باید به سرعت تعویض گردد. در شرایط شیوع کرونا بهترین راه حل جهت رفع معایب پکیج، استفاده از روش های اینترنتی است. تاسیسات وی آی پی به همین منظور اقدام به راه اندازی سایت *** کرده است تا بهترین سرویس کاران و تعمیرکاران آزموده پکیج را در خدمت شما قرار دهند.

علت چهارم: خرابی دودکش پکیج

دودکش پکیج عمل خروج دوده ها را انجام می دهد و اگر به درستی نصب نشده باشد دوده ها در همان محل تجمع می یابند و سیستم دچار خفگی می  گردد. در این حالت پکیج به صورت ناگهانی خاموش می شود. راه حل مناسب جهت رفع مشکل، نصب اصولی و درست پکیج است که توصیه می گردد توسط یک استادکار ماهر صورت گیرد.

علت پنجم: شمعک روشن نمی شود

یکی از مواردی که باعث خاموشی پکیج می شود روشن نشدن شمعک است. این مشکل در اثر آلوده شدن و گرفتگی شمعک رخ می دهد. در بررسی جهت رفع این مسئله باید لوله نازکی که به شمعک منتهی می گردد تمیز گردد. در برخی موارد قطعه شمعک مشکل جرقه زدن دارد و با آب کافی و یا فشار مناسب گاز هم به درستی عمل نمی کند که این موضوع با باز کردن آب گرم به راحتی قابل تشخیص است.

علت ششم: الکترود تشخیص شعله پکیج مشکل دارد

الکترود قطعه ای است که در بخش شعله پکیج تعبیه شده تا روشن بودن و یا خاموش شدن شعله را تشخیص دهد. اگر این قطعه کثیف شده باشد یا به درستی با جرقه زدن تنطیم نشده باشد باعث خاموشی و یا روشن نشدن مشعل می شود. راه کار مناسب، پاک کردن و یا تمیز کردن قطعه الکترود پکیج با سمباده است.

علت هفتم:  افت فشار گاز

افت فشار گاز شهری در برخی موارد باعث روشن خاموش شدن پیاپی و یا خاموش شدن پکیج می گردد. این مورد با رسیدن فشار گاز به حد نصاب برطرف می گردد و مربوط به ورودی گاز پکیج نیست. البته در بررسی این مورد اگر مطمئن باشید که افت فشار شهری کافیست اما لوله های رساننده گاز دچار رسوب و یا ریختگی شده اند بایستی ورودی را تمیز کرد تا گازرسانی به خوبی صورت گیرد.

علت هشتم: پرشدن لوله های سیستم با هوا

هواگیری یکی از بهترین راه حل های رفع مشکل خاموش شدن پکیج است. این مشکل به خاطر جمع شدن هوا در لوله ها اتفاق افتاده و با تنظیم و سرویس پکیج رفع می شود.

علت نهم: بالارفتن دمای آب پکیج

زمانی که دمای آب بشدت بالا رفته باشد و یا به اصطلاح پکیج جوش آورده باشد برای جلوگیری از خطرات بیشتر، پکیج خاموش می گردد. زمانی که این اتفاق بیفتد پکیج با بوق ممتد جوش آمدن خود را اطلاع می دهد و یا در مدل های دیجیتالی، خطای مربوط به بالا بودن دما روی صفحه نمایشگر ظاهر می گردد.

علت دهم: ایراد از برد پکیج دیواری است

در بررسی ورودی های پکیج مانند آب و گاز و برق دستگاه اگر به نتیجه برسید که هیچکدام دچار مشکل نیستند و میزان فشار آب و گاز کافی است پس به این نتیجه می رسیم که باید به برد پکیج نگاهی بیندازیم شاید ایراد از خرابی در برد پکیج است.

این مسئله نیز با بررسی توسط سرویس کاران ماهر ما ب راحتی قابل رفع است. در هر موقع از شبانه روز با یک تماس می توانید ایراد پکیج خود را به استادکاران ما اطلاع دهید و یا به آدرس اینترنتی *** مراجعه کنید و مشکل خود را ثبت کنید. همکاران ما به طور آنلاین نیز می توانند مشاوره های لازم را به شما بدهند و در نهایت در کمترین زمان با بهترین روش های ممکن، عیب دستگاه پکیج شما راتشخیص دهند و رفع کنند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت آنلاین در واتس آپ
Send via WhatsApp
تماس با ما