عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری

برای این که گرمای منزل و آب گرم مورد نیاز برای شست و شو و استحمام فراهم گردد، نیاز است تا پکیج عملکرد درست و صحیحی داشته باشد. در صورتی که پکیج شما دچار مشکل شود، نیاز به تعمیر پکیج خواهد بود. اما با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری و رعایت چند نکته ساده می توانید از خرابی های احتمالی جلوگیری کنید. با توجه به بالا رفتن هزینه های تعمیر پکیج، دانستن این نکات و شناختن راه های عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می تواند تا حدود زیادی در هزینه های شما صرفه جویی نماید. عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری در منزل کار سختی نخواهد بود و شما تنها با کمی دقت می توانید مشکلات موجود را برطرف نمایید. در این مقاله شما را با برخی از نکات ساده و روش های عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری در منزل آشنا خواهیم کرد.

برای عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری و سرویس آن چه زمانی باید اقدام کرد؟

زمانی که پکیج شما عملکرد مطلوب و همیشگی خود را نداشته باشد، نیاز است تا با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری نسبت به رفع مشکل آن اقدام کنید. پکیج نیز همانند هر وسیله ای نیاز به سرویس دارد و پس از مدتی در صورتی که آن را سرویس نکرده باشید می بایست با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. بررسی قطعات پکیج یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید، حتی اگر از آخرین دوره سرویس مدت زیادی گذشته باشد، قطعات باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرند. در واقع با بررسی و عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می توانید از صدمات بیشتر جلوگیری نمایید. عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری بهتر است توسط یک فرد با مهارت و دقت انجام شود تا بتواند به طور کامل مشکلات را بررسی نماید.

اهمیت عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری:

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد پکیج شود، وجود برخی از رسوبات  در قسمت های مختلف پکیج است که می تواند بر عملکرد طبیعی آن تاثیر بگذارد، در این صورت نیاز است تا این قطعات به دقت و به طور کامل رسوب زدایی شود. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوا کیفیت چندانی ندارد، سرویس های دوره ای پیکج امر بسیار مهمی تلقی می شود، چرا که  سرویس و عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می تواند تاثیر زیادی بر عمر دستگاه داشته باشد. در ادامه شما را با روش های عیب یابی پیکج شوفاژ دیواری و برطرف کردن مشکلات آشنا خواهیم کرد.

تماس با ما با تاسیسات وی آی پی

روشن نشدن پکیج:

اولین مشکلی که ممکن است شما را به فکر عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری بیندازد، روشن نشدن پکیج است. در صورتی که پکیج شما روشن نشود نیاز است تا با یافتن مشکل، آن را برطرف نمایید. برای عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می توانید اول شیر گاز را بررسی کنید و در صورت بسته بودن آن را باز نمایید. پس از آن نوبت به چک کردن فشار آب می رسد، ممکن است در صورت کم بودن فشار آب، پکیج روشن نشود. علت بعدی می تواند به خاطر گرفتگی مدار گرمایش باشد. وجود رسوب یکی دیگر از عواملی است که باید بررسی و به طور کامل رفع شود ،چرا که ممکن است آسیب بیشتری به پکیج بزند به همین دلیل است که عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری امر بسیار مهمی است.

پایین بودن دمای آب مصرفی:

اگر در هنگام مصرف آب گرم، متوجه دمای پایین آن شدید، نیاز به عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری خواهد بود. ابتدا فشار آب را بررسی کنید. خرابی فلوسوئیچ نیز یکی از علت های پایین بودن دمای آب می تواند باشد زیرا که فلوسوئیچ نمی تواند به طور صحیح میزان دمای آب را به برد ارسال کند و دمای آب پایین می آید. وجود رسوب نیز یکی از علت های دیگر آن است که به وسیله اسید و یا جوهر نمک می توان این مشکل را برطرف کرد. با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می توانید به راحتی این مشکلات را برطرف نمایید.

انفجاری روشن شدن مشعل:

در صورت عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری ممکن است شما متوجه این شوید که مشعل به حالت انفجاری روشن می شود، در این حالت نیاز است تا ورودی گاز پکیج را بررسی کنید، وجود نوسان گاز می تواند باعث بروز این مشکل باشد. یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل می تواند خرابی الکترود جرقه زن باشدکه با تعویض آن می توان این مشکل را برطرف کرد. در صورتی که الکترود جرقه زن سالم باشد، باید فاصله آن را بررسی و تنظیم کنید. فاصله استاندارد الکترود تا مشعل معمولا 3 تا 5 میلی متر می باشد.

قطع شدن مدام دودکش:

اگر در هنگام عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری متوجه قطع شدن مدام دودکش شدید، راه خروجی دودکش را بررسی کنید که بسته نباشد. می توانید دودکش را تعویض کنید.

تاسیسات وی ای پی ارائه دهنده خدمات وی آی پی
کم بودن فشار آب پکیج:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید کم بودن فشار آب است که با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری می توان آن را حل نمود. برای عیب یابی و حل این مشکل ابتدا لوله ها را چک نمایید، ممکن است به دلیل وجود نشتی در لوله های آب، فشار آب پایین باشد که با گرفتن نشتی و یا تعویض لوله ها می توان این مشکل را برطرف کرد.

صدای زیاد پکیج:

در هنگام عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری اگر متوجه سر و صدای زیاد پکیج شدید، رتور را بررسی کنید. ممکن است مشکل به خاطر عملکرد نامناسب رتور باشد. در صورت نیاز می توانید رتور را تعویض نمایید. هواگیری نکردن پکیج نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود.

زرد بودن شعله پکیج:

ممکن است در هنگام عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری متوجه شوید که شعله به رنگ زرد می سوزد، در این صورت باید این مشکل را نیز حل کنید. برای این کار ابتدا مشعل را بررسی نمایید، کثیف بودن مشعل می تواند باعث بروز این مشکل شود. علت دوم می تواند عدم مکش صحیح دودکش باشد. در این صورت باید دودکش را بررسی کرده و در صورت نیاز تخلیه و یا تعویض نمایید. یکی دیگر از دلایل زرد بودن رنگ شعله پکیج می تواند به دلیل عدم وجود هوا در محیط باشد. در این صورت نیاز است تا از درچه های هوا در اطراف آن استفاده نمایید. با عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری و حل مشکل جریان هوا، پکیج عملکرد بسیار مناسبی را ارائه خواهد داد. سرویس دوره ای دستگاه و عیب یابی پکیج شوفاژ دیواری باید با دقت انجام شود تا بتوان به طور کامل مشکل را رفع نمود. با حل مشکلات مربوط به دستگاه می توان عمر استفاده از دستگاه را طولانی تر نمود. البته زمانی که پکیج شما اروری را نمایش می دهد، می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای آن، مشکلات را بررسی کرده و آن را برطرف نمایید.

چت آنلاین در واتس آپ
Send via WhatsApp
تماس با ما