راهنمای تعمیر پکیج بوتان

راهنمای تعمیر پکیج بوتان

پکیج بوتان یکی از برندهای شناخته شده پکیج است که تقریبا اکثر خانواده های ایرانی با آن آشنا هستند و از عملکرد خوب آن راضی می باشند. اما در هر دوره شش ماهه و یا یکساله از خدمت رسانی، این پکیج نیاز به سرویس های منظم برای جلوگیری از اختلال در عملکرد آن ضروری به نظر می رسد. شرکت بوتان مدل های آنالوگ و دیجیتال پکیج را وارد بازار نموده است.  بنابراین آشنایی با نحوه کار هر دو مدل برای انجام درست تعمیر آن الزامی است و وجود یک راهنمای تعمیر پکیج بوتان بسیار مفید است.

خوشبختانه مدل آنالوگ با استفاده از چراغ های ریز ال ای دی ما را از خطای سیستم آگاه می کند. دانستن لیست خطاهای تکراری و تجربه شده در عملکرد این دستگاه ما را به شناخت بهتر علت عیب پکیج رهنمون می سازد.

لیست خطاهای پکیج بوتان مدل پرلا

شماره خطا

 

 مفهوم
E01شعله ایجاد نمی شود: جرقه زن خراب شده است یا شیرگاز مشکل پیدا کرده است و یا به احتمال زیاد حس گر شعله دچار اختلال می باشد.
E02کلید حرارتی قطع کرده یا  دچار خرابی شده است
E03پرشر سوییچ، مجموعه دود و فن و یا ترموستات دود ممکن است آسیب دیده باشند
E04فشار آب در مدار گرمایش به شدت کاهش یافته است
E06قطعی NTC آب مصرفی
E07قطعی NTC گرمایش
E11برد پکیج دچار ایراد شده است

 

در این قسمت می خواهیم به صورت اجمالی برخی مشکلات پکیج بوتان و نحوه رفع آن ها را ذکر کنیم:

فعال بودن پمپ و از کار افتادن فن

در رفع ایراد از کار افتادن فن، اول باید میزان فشار آب سیستم را چک کنید. ممکن است در اثر عاملی میزان آب ورودی دستگاه دچار افت فشار شده باشد، این امر می تواند در فلوسوییچ آب و یا کارکرد فن ریشه داشته باشد و پس از عیب یابی و رفع مشکل خواهید دید که فن دوباره شروع به کار می کند.

علت سرد شدن رادیاتورهای پکیج بوتان چیست؟

برای رفع مشکل سرد شدن پکیج همیشه اولین اقدام، هواگیری است. علت سرد شدن رادیاتور و یا پکیج به خاظر رسوب های موجود در درون لوله هاست که البته به دلیل سختی آب بناچار پیش می آید. هواگیری باید در لیست سریس های منظم پکیج قرار بگیرد. گاهی اوقات اگر عیب از رسوبات باقی مانده در لوله ها نباشد باید به سراغ سنسورهای گرمایشی رفت و آن ها را چک کرد.

با تعویض و یا تعمیر این سنسورها معمولا این مشکل به راحتی قابل ترفیع است. اما به طور کلی یک تعمیرکار خبره در عیب یابی صحیح بقیه قطعات را نیز بررسی می کند مثلا پمپ و برد الکترونیک، دو قطعه مهم در بررسی عیب یابی هستند که در صورت خرابی باید تعویض شوند تا ایرادات آن ها برطرف گردد.

جرقه زدن درست عمل نمی کند/ دمای آب زیاد از حد پایین و یا بالاست

در برخی گزارسات ارسالی از خرابی پکیج بوتان به نحوه عملکرد ناصحیح جرقه زن برمی خوریم. در این حالت باید به دنبال عیب در پرشر سوییچ هوا بگردیم و یا سیم کشی را بررسی کنیم. دیده شده است که اتصال نامناسب پرشر سوییچ هوا منجر به از کار افتادن جرقه زدن گردیده است و یا الکترود احتراق بدرستی عمل نکرده است. اما چرا آب به دمای کافی نرسیده و گرم نیست؟

در این مورد نیز باید ابتدا باید شیرگاز و یا فشار گاز را چک نمود در بیشتر موارد تجمع گاز در مبدل و یا نقص در شیر گاز منجر به بروز ایراد شده اند. برعکس این مسئله نیز پیش آمده، یعنی آب بیشتر از حد معمول گرم و جوش شده است که می تواند به دلیل گرفتگی صافی ورودی و خروجی باشد و یا حتی پایین بودن فشار آب ورودی و همزمان بالا بودن فشار گاز نیز در بروز این مشکل موثر هستند.

روشن و خاموش شدن های پشت سر هم

گاهی اوقات همانطور که در منزل نشسته اید متوجه روشن و خاموش شدن پیاپی پکیج می شوید این مسئله به کل سیستم آسیب می رساند. در بررسی علل احتمالی این امر باید به سراغ برد الکترونیک و میزان گردش آب در مدار گرمایش رفت بهتر است چک کنید آیا برد دچار آسیب شده است و یا میزان گردش آب پایین از حد معمول می باشد؟ گاهی اوقات هیچکدام از موارد یاد شده علت بروز مشکل نیستند و تعداد رادیاتورها و ظرفیتشان باید مورد بررسی قرار گیرد. ممکن است کافی نبودن تعداد رادیاتورها علت روشن و خاموش شدن های پشت سرهم باشد.

انفجاری روشن شدن پکیج

یکی از موارد گزارش شده در عیوب حاصله از عملکرد پکیج بوتان به مدل روشن شدن انفجاری گونه آن بر می گردد. علت این امر ممکن است در اثر خرابی دودکش پکیج، مسدود شدن سوراخ های جرقه زن در اطراف جرقه زن و یا افت فشار گاز باشد.

روش هوا گیری پکیج بوتان

همان طور که در راه حل های ارائه شده به هواگیری اشاره کردیم. در اینجا روش انجام آنرا به اختصار شرح می دهیم:

با استفاده از شیر هواگیری اتوماتیک نصب شده بر روی دستگاه، عمل هواگیری را به راحتی می توان انجام داد. این امر باعث بالا رفتن راندمان سیستم گرمایشی و تولید گرمای مناسب می شود. فراموش نکنید در ابتدا شیر ورودی رادیاتور را بسته و از محل مشخص شده بر روی رادیاتور، هواگیری را انجام دهید.

کنترل عملکرد صحیح سنسورها:

سنسورها  نقش مهمی در عملکرد نهایی پکیج بوتان دارند. به عبارت دیگر، تبدیل کمیت های فیزیکی معین به کمیت های الکتریکی از وظایف سنسورهاست. از این رو چک کردن عملکرد آنها همیشه باید در لیست سرویس کردن سیستم قرار بگیرد.

حرف آخر

عیب یابی پکیج دیواری بوتان و رفع عیب آن در زمان کوتاهی می تواند انجام شود چرا که خطاهای ناشی از عملکرد ناصحیح هر بخش به راحتی قابل تشخیص و برطرف شدن است. اما در صورتی که در این زمینه مهارت کافی ندارید، بهتر است برای جلوگیری از بزرگتر شدن خطر با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. راهنمای تعمیر پکیج بوتان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

تاسیسات وی آی پی به آدرس اینترنتی https://www.tasisatvip.ir در هر ساعت از شبانه روز بهترین راه حل برای رفع مشکلات و تعمیر پکیج بوتان شماست. ما بهترین تعمیرکاران و سرویس کاران پکیج بوتان را در اختیار داریم که با یک تماس می توانید از وجود آن ها بهره ببرید.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت آنلاین در واتس آپ
Send via WhatsApp
تماس با ما