گرم نشدن پکیج

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟

آیا برای شما هم پیش آمده که هنگام استفاده از آب گرم متوجه شوید که به طور ناگهانی آب پکیج سرد شد؟ ممکن است هنگام ظرف شستن و یا دوش گرفتن متوجه این امر شوید. برای یافتن نزدیکترین علل مربوط به این امر می توانید این مقاله را دنبال کنید. در ابتدا مطمئن شوید که آب پکیج کاملا سرد شده و یا تقریبا ولرم است. همچنین بررسی کنید رادیاتورها چه دمایی دارند. آیا کاملا سرد هستند و یا گرم؟ در بررسی علت گرم نشدن آب پکیج اگر دریافتید که به طور کامل آب سرد است علت را باید در شعله پکیج جستجو کرد شاید این قطعه دچار گرد و غبار گرفتگی شده است و نیاز به تمیز کاری دارد و یا جرقه زن آن دچار ایراد شده است.

  • پایین بودن دمای آب ورودی سیستم

در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی آب ورودی دستگاه به شدت سرد است و به اندازه کافی گرم نمی شود. این بدین خاطر است که پکیج نهایتا تا ۳۵ درجه اختلاف دما با دمای ورودی آب را ایجاد می کند. فرض کنید در منطقه ای پرازبرف و زمستانی طولانی قرار دارید و دمای آب مثلا ۵ درجه است در بهترین حالت این دما توسط پکیج تا ۴۰ درجه گرم می شود پس آب گرم به دمای خیلی بالایی نخواهد رسید. این مشکل از پایین بودن دمای آب ورودی است که به خاطر شرایط آب و هوای منطقه ایجاد شده است و ربطه به عملکرد پکیج ندارد. اما توصیه ما استفاده از پکیج هایی است که توان گرم کردن بالای ۴۰ درجه سانتی گراد را دارند.

  • دبی بالای آب سرد ورودی سیستم و یا حذف محدودکننده

در صورت بالا بودن دبی آب، آب سرد به اندازه کافی نمی تواند انرژی حرارتی را در مبدل دریافت کند و در نتیجه دمای آب به اندازه مطلوب بالا نمی رود و آب به خوبی گرم نمی شود. برای رفع این مشکل، باید قطعاتی که جدیدا در پکیج تعویض شده اند به درستی بررسی گردند. ممکن است اشتباهی درتعویض قطعه باعث این ایراد گشته و احتمالا یک تعمیرکار غیرحرفه ای اشتباها تعویضی را انجام داده باشد.

  • لوله کشی ناصحیح سیستم

در بررسی های به عمل آمده از نحوه لوله کشی بسیار طولانی و یا غیر استاندارد به این نتیجه رسیده ایم که گاها ایراد ولرم شدن آب و یا گرم نکردن پکیج به خاطر مشکلات فنی قطعات و یا تامین نبودن آب و فشار گاز کافی ورودی نیست و لوله کشی ناقص و غیراستاندارد باعث این امر شده است.

  • خرابی فلومتر

اگر زمانی که پکیج روشن می شود شما منتطر گرم شدن آب هستید دریافتید که زمان زیادی گذشته اما هنوز آب به دمای بالا و مطلوب نرسیده است و همانطور ولرم می باشد این به این معناست که در مرحله گرم شدن آب اختلالی ایجاد شده است و مثلا زمانی که آب باید گرم می شد شعله دچار قطعی شده است. بنا به تجربه دریافته ایم که این مشکل مربوط به رسوب گیری مبدل ثانویه است. مضاف بر این، کاهش دقت NTC، خرابی فلومتر و افزایش اندازه شعله نیز می‌تواند در پیدا شدن همچنین حالتی دخیل باشد. اگر همزمان با بازکردن آب گرم آب سرد را نیز بازکردید و آب پکیج سرد شد، در این مورد باید به سراغ فلومتر بروید.

  • افت فشار در گرم نشدن شعله

گاهی اوقات افت فشار ساختمان باعث روشن نشدن قطعه شعله پکیج می گردد. زمانی که از سالم بودن و تمیز بودن قطعه شعله اطمینان حاصل کردید اما متوجه شدید فشار گاز ورودی پکیج به حد کافی نمی رسد پس شعله به همین دلیل روشن نمی شود و آب سرد خواهد بود.

لازم به ذکر است قطعه شعله نیز ممکن است دچار گرفتگی شود و یا نیاز به سمباده کاری پیدا کرده باشد  در اینصورت یک سرویس کار ماهر این کار را به درستی انجام می دهد.

  • رسوب گیری در مسیر لوله ها

در صورتی که متوجه شدید آب کمی ولرم است و هنوز کاملا سرد نشده ، می توانید علت را در رسوبات ته نشین شده در مسیر لوله ها جستجو کنید که به علت سختی آب هر منطقه دیر یا زود گرفتار آن می شدید پس راه حل مشخص شد. رسوب زدایی از لوله ها، این سرویس به طور منظم باید توسط یک شرکت خدماتی پکیج صورت گیرد زیرا که ممکن است بعد از مدتی استفاده دوباره رسوبات آب در مسیر چرخش آن، ته نشین شوند و پکیج نتواند به خوبی آب را تا دمای مطلوب گرم نماید.

آیا امکان تست فلوسوئیچ وجود دارد؟

برای کنترل و چک عملکرد فلوسوئیچ، یک راه آسان اتصال کوتاه کردن سیم هاست. در این حالت اگر متوجه شوید که پکیج روشن می شود نتیجه می گیریم که فلوسوئیچ خراب است.

راه تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر یا فلورگلاتور چیست؟

بهترین راه حل برای تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر یا فلورگلاتور در صورتی که از نظر فیزیکی کاملا سالم باشد، به شرح زیر است:

چنان چه در بررسی گرم نشدن آب پکیج متوجه شده اید که آشغال و یا رسوب گرفتگی اتفاق افتاده و کار نکردن قطعه فلومتر یا فلوگلاتور به این دلیل است. می توانید در ابتدا شیر ورودی آب سرد را ببندید و شیلنگ های آب سرد و گرم را که در زیر پکیج  قرار دارند باز کنید. جای شیلنگ های سرد و گرم را عوض کنید. چندین بار آب شیرهای ساختمان را باز و بسته کنید سپس شیلنگ ها را سر جایشان ببندید مشاهده می کنید که با این کار اگر آشغال و یا سنگریزه که باعث مسدود شدن توربین شده اند رسوب کرده باشند، از لوله خارج شده و توربین آزاد خواهد شد.

سایت تاسیسات وی آی پی

البته تعمیرکاران حرفه ای از روش های دیگری نیز بهره می گیرند در صورتی که وقت تعمیر و بررسی علت ایجاد شده در مشکل گرم نشدن آب پکیج را دارید بهتر است با تعمیرکاران و متخصصین زیردست ما تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد ما استفاده از خدمات دوره های و سرویس دهی منظم ماست که با مراجعه به سایت ***/ می توانید از تجربیات همکاران ما در خدمت رسانی به پکیج و بررسی مشکلات آن استفاده کنید.

خوشبختانه سرویس کاران، تعمیرکاران و همکاران ما به طور آنلاین در تاسیسات وی آی پی در خدمت شما هستند و شما به راحتی با آن ها می توانید در تماس باشید بدون اینکه وقت زیادی را در پیدا کردن تعمیرکارحرفه ای و یا سرویس کردن پکیج خود هدر دهید.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت آنلاین در واتس آپ
Send via WhatsApp
تماس با ما